Friday, October 29, 2010

~exam pertama selesai

Posted by ван нур фархана at 10/29/2010 12:43:00 PM
hurm,baru saja habis exam 43 minit lepas, jadual exam saya 25,26,27 dan 29oct, xpernah berderet macam ni kot sebelum ni, eh penah,time degree, tiga subject straight, tp lain sangat beza kali ni, lain sangat, dulu hanya pikir nak markah lepas sikit dapat A, biar dapat A, A+ lagi la bagus kan, tapi sekarang , hanya pikir nak lebih sikit nak LULUS, saya desperately sangat sangat sangat nak lulus..supaya boleh further sem seterus nya..huhu.. semestinya saya mahu sambung lagi, tu cite2 saya, nak sambung master, tapi susah sungguh, tiada paper yang saya dapat jawab dengan hati senang..

paper first prob and stat theory, memang xboleh buat, time jawab sempat lagi pikir, boleh ke aku sambung belajar next sem, cgpa kena 3, bawah tros dissmissed.. ade juga terpikir, kalau terdissmissed, nak sambung upm since masih valid lagi 1 year tawaran upm, tapi terpikir juga, kalau da dissmissed memang da xmampu nak sambung lagi, kenapa nak sambung belajar tempat lain plak.. macam2 dekat kepala..

paper kedua ketiga ke empat semua sama, xboleh jawab, orang lain pun risau jugak, xboleh jawab dan takut fail, tapi saya risau sampai takut dissmissed, lecturer sangat straight, awal2 pesan ni bukan degree, ni master, dia penting kan quality.. not quantity.. pe dia cakap asek terngiang2 di telinga masa jawab exam.. macam nak je ambik kapas tutup telinga xpun pasang lagu kuat2 bagi tak pikir bukan2 n dengar bukan2, mungkin terlampau pikir jadi macam tu..

sekarang saya dekat faculty lagi,dekat bilik post grad, nak edit resume, nak hantar mane2 tempat, sekolah ke ape ke, saya cuti 2bulan.. beberapa hari ni, time hari2 exam, tiap2 hari saya berjanji nanti time cuti, saya akan gunakan masa saya dengan manfaat.. macam2 saya nak belajar, mahu belajar bercakap, bahasa saya makin trok sekarang, ntah la..sebut bahasa melayu pun tak betul dan guna word yang salah, apa tah lagi guna english, perlu bercakap dengan orang sekitar supaya level of confident saya makin bertambah.. saya juga nak kurus kan badan, berat naik mendadak dan banyak sangat baju tak muat, bila gemuk, semua jadi malas..dan makin slow dalam semua keje, nak berpikir pun lambat..dua tambah tiga pun pikir 5 saat..owh, banyak lagi plan2 saya nak buat cuti ni, cakap pasal bercuti, harap sangat ni just cuti sem, cuti nak tunggu belajar sem seterusnya,.huu..

rindu nak tulis blog dan tibe2 rasa nak tulis ape yang saya mahu cerita..rasa nak cerita dekat mama dengan ayah sangat2,tapi takut,nanti rasa sebak dan tros menangis bila bagi tau tak dapat buat...tapi mama dengan ayah mesti tak kisah sangat, dah berusaha kan, hurm..ok la..sambung nanti...



1 comments:

nuraitul on October 29, 2010 at 2:25 PM said...

baru nk ckp gud luck..tapi da abis exam plak ek..hehehe..
btw..gusd luck for ur result..insyaAllah..moga semua lancar..

 
blog design by suckmylolly.com